Reklamačný poriadok
Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na predaj tovaru na internetovom obchode Centrum-bylin.sk, vedenom Ing. Petrom Bezecným
IČO: 01088190
so sídlom na ulici Pěkná 629/44 64300 Brno
(ďalej ako „predávajúci").
Záručná doba
-
Našim zákazníkom poskytujeme štandardne záručnú dobu 24 mesiacov (doba spotreby), ktorá beží od okamihu prevzatia tovaru kupujúcim.
-
Táto záručná doba môže byť dlhšia/kratšia v závislosti na dátume spotreby uvedenom na obale produktu. Záručná doba je potom obmedzená dátumom spotreby.
-
údaj o spotrebe je najčastejšie označený na obale ako "spotrebujte do/best before" alebo "dátum minimálnej trvalivosti"
-
údaj o spotrebe nemusí byť označený na obale v prípade, že jeho minimálna trvanlivosť presahuje 30 mesiacov
-
-
V prípade reklamácie produktu sa záručná doba automaticky predlžuje o dobu trvania reklamácie.
-
V prípade vybavenia reklamácie výmenou tovaru za nový kus, pokračuje pôvodná záručná doba.
Kedy reklamovať
-
Zákazník má právo reklamovať tovar pokiaľ ho obdrží v rozpore s kúpnou zmluvou alebo sa v záručnej dobe produktu objavia skutočnosti znemožňujúce jeho obvyklé používanie.
-
Zákazník je povinný tovar po jeho prevzatí prezrieť tak, aby zistil jeho prípadné vady a poškodenia. Pokiaľ nejaké nájde, je povinný ich bezodkladne nahlásiť predávajúcemu.
-
V prípade, že kupujúci preberá zásielku od prepravcu alebo vo výdajnom mieste sprostredkovateľa (nie predávajúceho), je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov zásielky av prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi či sprostredkovateľovi
-
V prípade stretnutia porušenia prepravného obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí alebo poškodení zásielky nemusí zákazník zásielku od prepravcu prevziať. Taká odmietnutá zásielka bude vrátená predávajúcemu, ktorý na jej základe vyexpeduje na svoje náklady v najkratšom možnom čase náhradné produkty.
Ako oznámiť reklamáciu
-
Zákazníkom odporúčame najskôr sa obrátiť telefonicky alebo emailom na naše kontaktné údaje, kde sa s Vami pokúsime nájsť čo najoptimálnejšie riešenie Vášho problému.
-
Centrum-bylin@email.com
-
+420 724325927
-
-
Reklamovaný tovar je možné aj rovno dopraviť predávajúcemu jedným z nasledujúcich spôsobov:
-
doniesť osobne do odberného miesta Centrum-bylin.sk Zahradnická 20 60300 Brno
-
tovar odoslať balíkom bez dobierky na adresu Ing. Petr Bezecný Pěkná 44 64300 Brno v takom prípade prosíme o pripojenie krátkeho vyjadrenia dôvodu reklamácie
-
-
Na uplatnenie reklamácie je nutné priložiť originál alebo kópiu pokladničnej účtenky či reklamačného protokolu či faktúry. V krajnom prípade je možné použiť iba číslo objednávky, kedy môže doklad vyhľadať sám predávajúci.
-
Pre uplatnenie reklamácie je nutné, aby na seba zákazník zanechal kontaktné údaje (meno, priezvisko, telefónne číslo, e-mail, ideálne aj číslo účtu na vrátenie kúpnej ceny v prípade uznania reklamácie).
-
Pri odovzdávaní reklamácie môže zákazník uviesť požadovanú formu kompenzácie (nový produkt, náhradný produkt, vrátenie čiastky). Predajca sa bude snažiť tejto požiadavke vyhovieť. Nie je však pre neho zaväzujúce a môže sa zmeniť po dohode so zákazníkom.
Priebeh a riešenie reklamácie
-
Predávajúci informuje zákazníka o spôsobe posúdenia reklamácie do 3 pracovných dní od obdržania reklamácie a potvrdí prevzatie reklamovaného tovaru.
-
Na posúdenie a realizáciu reklamácie má predávajúci 30 dní.
-
O vybavení reklamácie predávajúci informuje zákazníka telefonicky alebo elektronicky na zanechané kontaktné údaje bezodkladne od posúdenia reklamácie.
-
Predávajúci môže reklamovaný tovar vymeniť. V prípade, že to nemožno, môže tovar pomerne vzhľadom na poškodenie zlacniť či nahradiť novým produktom totožného charakteru, za ktorý bol zakúpený.
-
V prípade, že predávajúci nestihne posúdiť reklamáciu v zákonnej lehote 30 dní, má zákazník právo na nový produkt alebo vrátenie čiastky, za ktorú bol tovar zakúpený.
-
Ak je reklamácia uznaná za oprávnenú, má zákazník právo na úhradu účelne vynaložených prepravných nákladov spojených s podaním reklamácie v obvyklej výške prepravy za obdobné zásielky.
Tovar nie je možné reklamovať v týchto prípadoch:
-
použitý tovar bez zjavnej závady nemožno vracať z hygienických dôvodov;
-
tovar s uplynutým či obmedzeným dátumom spotreby alebo použitím, pokiaľ táto skutočnosť bola známa zákazníkovi už v dobe nákupu;
-
vada vzniknutá na veci je spôsobená bežným opotrebením;
-
chyba tovaru je spôsobená zákazníkom a vznikla nesprávnym používaním, skladovaním, údržbou či mechanickým poškodením;
-
vada vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo vplyvu predávajúceho.
-
pokiaľ si zákazník rozmyslí, že objednaný a dodaný tovar nechce a to z akéhokoľvek dôvodu.
Predávajúci nemá žiadnu zodpovednosť za škody, pokiaľ kupujúci tovar užíva, hoci o vade vie.
Záverečné ustanovenia
Vo vzťahu k splneniu povinnosti podľa § 14 zákona č. 634/1992 Zb. predávajúci informuje kupujúceho o možnosti využiť pre prípadné mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov Českú obchodnú inšpekciu (www.coi.cz), ktorá je notifikovaným subjektom mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov vedeným na zozname Európskej komisie.